Jesteśmy na:

gg: 2989407

 

 

 

Organizujemy:

 

Polecamy
Jaki kanał telewizyjny najczęściej ogladasz?

5 Runda GSMP dla Łukaszczyka

Aktualności » 5 Runda GSMP dla Łukaszczyka

Sobotnie wyścigi w Limanowej były 5 Rundą Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, dla kierowców klasyfikowanych w Mistrzostwach Europy FIA w Wyścigach Górskich (FIA EHC) był to dzień podjazdów treningowych. Na starcie pojawiło się 107 zawodników. Atrakcją dla rzesz kibiców, którzy od rana zapełniali punkty widokowe, był start 16 bolidów, w jednym z nich Polak – Paweł Rzadkosz, który na ten wyścig wsiadł do Loli B02/50 ze słowackiej stajni Vaclawa Janika.

W przedpołudniowych treningach najszybszym kierowcą był Simone Faggioli (ITA, Norma M 20 FC, Best Lap SSD), jego główny rywal nie ukończył, z powodów technicznych obu podjazdów. Na miejscu drugim dojeżdżał Christoph Lampert (AUT, Osella FA 30, Rauch Power Sports) . Najszybszym z polskich kierowców okazał się jadący Mitsubishi Lancerem Andrzej Szepieniec. Podczas pierwszego podjazdu treningowego na trasie pojawiła się czerwona flaga po niegroźnej kolizji Lancii Delta Integrale Felixa Pailera (AUT). W drugim podjeździe treningowym kontakt z barierą zaliczył Sebastian Malessa (POL, Honda Civic)

Pierwszy podjazd wyścigowy GSMP rozpoczął się dość nerwowo. Barierę uszkodził Kamil Strama ( POL, Mitsubishi Lancer), powodując pierwszą przerwę w podjeździe. Następna kolizja i kolejna przerwa – swojego Opla Tigrę uszkodził Michał Jasłowski. W klasyfikacji GSMP najszybciej pojechał Christoph Lampert, wyprzedzając Szymona Łukaszczyka (POL, Mitsubishi Lancer EVO V AMS), Andrzeja Szepieńca (POL, Mitsubishi Lancer), Sebastiena Petit (FRA, Norma M 20 FC), Michała Ratajczyka (POL, Mitsubishi Lancer EVO X RS), Dubaia ( POL, Mitsubishi Lancer Berg Monster, Berg Monster Team) i Pawła Rzadkosza. Jednak najszybszym zawodnikiem podjazdu był jadący treningowo Christian Merli, który był szybszy od Christopha Lamperta i Simone Faggioli.

Po drugim podjeździe wyścigowym GSMP, który przebiegał bez żadnych problemów, na czele tabeli pojawił się Szymon Łukaszczyk, który o 0,832 s wyprzedził Andrzeja Szepieńca i o 7,293 s ubiegłorocznego mistrza kraju Michała Ratajczyka i odebrał nagrody za pierwsze miejsce w generalce aut z nadwoziem zamkniętym umacniając się na prowadzeniu w klasyfikacji sezonu. W podjeździe najszybszy, jadąc treningowo przed jutrzejszą rundą FIA EHC, znów okazał się Christian Merli, zbliżając się powoli do swojego ubiegłorocznego rekordu trasy ( 1:51,398).

Samochody z nadwoziem zamkniętym, cat. 1,2 GSMP
1. Szymon Łukaszczyk
2. Andrzej Szepieniec
3. Dubai
4. Waldemar Kluza
5. Daniel Stawiarski

Najszybszym Polakiem, jadącym samochodem z nadwoziem otwartym był Paweł Rzadkosz.

Wśród kierowców aut napędzanych na jedną oś tradycyjnie dominował Gabriel Kubit ( POL, Honda Integra), który pojechał szybciej od zawodników dysponujących niektórych znacznie mocniejszymi samochodami. W Grupie N na pierwszym miejscu sklasyfikowano Konrada Bielę (POL, Mitsubishi Lancer EVO X. Wyrównana walka toczyła się w Grupie A, w rywalizacji 5 Rundy GSMP najszybszy okazał się Szymon Piękoś ( POL, który wsiadł do Mitsubishi Lancera, używanego w zeszłym sezonie. Za nim uplasowali się Robert Sługocki (POL, Mitsubishi Lancer EVO X R 4) i Roman Baran ( POL, Mitsubishi Lancer).

W grupach narodowych ( samochody z utraconą homologacją FIA) tryumfowali: Jacek Madziara (POL, Subaru Impreza) w A/PL i Janusz Grzyb ( Honda Civic Type R) w E 0.

5 Runda GSMP Hist. padła łupem lidera klasyfikacji sezonu, Marcina Kacperka (POL, 318 IS). Wyniki 5 Rundy GSMP znaleźć można na www.wyniki-online.pl.

Relacje Online z zawodów śledzić można na stronach www.wysciggrski.pl i www.gsmp.pzm.pl

Jutro kibiców i zawodników czekają 6 Runda GSMP i – przede wszystkim – 9 Runda Mistrzostw Europy FIA w Wyścigach Górskich ( FIA EHC). Podjazd treningowy rozpocznie się o godz. 9.00, 1 podjazd wyścigowy o 11.30.

 

[inf. prasowa]

 
 

Komentarze