1. Dolnośląski Rajd Legend przyciągnął tysiące kibiców, którzy na kultowych odcinkach specjalnych, znanych z dawnych Rajdów Polski czy Rajdów Dolnośląskich, oglądali klasyczne rajdówki.
Na liście startowej ostatecznie znalazły się 24 załogi klasyfikowane w rajdzie i 12 załóg startujących w amatorskim SKJS.
Kierowcy rajdu mieli do pokonania 9 Odcinków Specjalnych o łącznej długości 38,6 kilometra, dzieleni byli na dwie główne kategorie: aut historycznych i youngtimerów.
Już podczas pierwszej pętli rajdu ukształtowała się czołówka klasyfikacji generalnej zawodów: Piotr Grochocki/Maciej Rajca ( Subaru Impreza STi), Paweł Ferdek/ Justyna Kurowska-Ferdek ( Mitsubishi Lancer EVO V), Patrick Snijers/Grzegorz Gac ( Ford Sierra RS Cosworth) i Jakub Dąbrowa/Karol Gałysa ( Subaru Impreza). Snijers był najszybszym kierowcą w stawce aut historycznych – pozostali klasyfikowani byli w kategorii Youngtimer. Na pierwsza przerwę serwisową w Polanicy Zdrój, w roli liderów przyjechali Grochocki z Rajcą, z przewagą 12,5 sekundy nad załogą Ferdek/Kurowska-Ferdek i 21,8 sekund nad Snijersem/Gacem.
W drugiej pętli przyspieszył Snijers, wygrywając OS Starków, a na pozostałych meldując się w ścisłej czołówce rajdu. Podczas OS 7 – legendarnym odcinku Młoty, z trasy wypadli liderzy zawodów, Piotr Grochocki pilotowany przez Macieja Rajcę. W tej sytuacji, na dwa odcinki przed metą, na czele znalazło się małżeństwo Ferdków w Lancerze, z zapasem 15,5 sekundy nad Snijersem i Gacem oraz 20,4 s nad trzecimi Dąbrową i Gałysą.
Więcej informacji: https://motosport.pzm.pl/2024/09/01/ferdek-wygrywa-snijers-najszybszy-ws…
[inf. ze strony www.pzm.pl]