Pierwszą rundę sezonu Prototype Cup Germany 2025 Maks Angelard z pewnością zapamięta na długo. Reprezentujący barwy BWT Mücke Motorsport zawodnik w pierwszym wyścigu sezonu wraz z zespołowym kolegą zajął 2. miejsce w klasyfikacji generalnej i 1. W kategorii Junior. Niespełna 18-letni Polak podczas drugiego wyścigu w zmiennych warunkach w efektowny sposób wyprzedził rywala w pierwszym zakręcie przed Eau Rouge, jednak ostatecznie prototyp z numerem 18 dotarł do mety na 6. pozycji.
Pierwszy weekend wyścigowy za kierownicą prototypu LMP3 bez wątpienia pozostanie na długo w pamięci polskich kibiców. Niemal 18-letni Maks Angelard, debiutując za kierownicą samochodu zespołu BWT Mücke Motorsport wraz z zespołowym kolegą, Mattisem Pluschkellem zadbał o to, by miłośnicy motorsportu mieli powody do radości.
Dobre kwalifikacje i rewelacyjna sobota
W piątkowej sesji kwalifikacyjnej za kierownicą prototypu z numerem 18 usiadł Mattis Pluschkell, wykręcając czas, dający start z czwartego pola w sobotnim wyścigu. Podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej przed niedzielną rywalizacją, za kierownicą usiadł Maks Angelard, biorąc udział w swojej pierwszej sesji kwalifikacyjnej w klasie LMP3. Ustanowiony przez 18-letniego Polaka rezultat czasowy dał w efekcie piątą lokatę.
Sobotni wyścig, odbywający się niecałe 1,5 godziny po zakończeniu kwalifikacji, rozpoczął się od przejazdu Mattisa. Maks Angelard wskoczył za kierownicę prototypu w połowie wyścigu, by wykorzystując panujące na torze warunki przebijać się przez stawkę i dowieźć do mety rewelacyjne, drugie miejsce. Co więcej – duet kierowców BWT Mücke Motorsport równocześnie okazał się najlepszymi zawodnikami w kategorii Junior, uwzględniającej debiutantów w tegorocznej edycji Prototype Cup Germany.
Więcej: https://motosport.pzm.pl/2025/04/22/maks-angelard-z-podwojnym-podium-w-debiucie-za-kierownica-lmp3/
[ inf. ze strony www. pzm.pl]